Update Coronaregels en de gevolgen

In de afgelopen weken is het aantal Nederlanders dat besmet is geraakt met Corona enorm gestegen. Ook in de ziekenhuizen kwamen steeds meer Coronapatiënten te liggen. De Coronaregels werden daarom gaandeweg de maand november steeds strenger. Zo was vanaf 13 november publiek bij voetbalwedstrijden niet meer toegestaan. Ook moest de kantine uiterlijk om 20.00u sluiten. Vanaf 28 november geldt o.a. dat er niet gesport mag worden tussen 17.00u en 05.00u. Ook de kantine moet uiterlijk 17.00u sluiten. Er mag dus overdag na 17.00u niet meer getraind worden op het sportpark Feerwerd. Maar wedstrijden op de zaterdag, of een andere dag, mogen wel doorgaan als het sportpark maar weer om 17.00u gesloten is. Voor de KNVB was dat aanleiding om alle competitiewedstrijden in de A-categorie op 4 en 5 december a.s. te schrappen. Niet trainen leidt bij prestatiegerichte teams eerder tot blessures en dat is niet de bedoeling. Hierdoor gaat de thuiswedstrijd van Ezinge 1 tegen Siddeburen 1 dan ook niet door. De wedstrijden van Ezinge 2 en de jeugdteams mogen wel gespeeld worden. Maar het kan zijn dat de KNVB ook daar nog beperkingen voor gaat invoeren.
De senioren trainen normaliter op de dinsdag- en donderdagavond en veel jeugdteams trainen op die dagen ook na 17.00u. We proberen zoveel mogelijk jeugdtrainingen toch door te laten gaan op andere tijden en/of dagen. Voor de senioren hebben we door de week geen oplossing. Ze zien het niet zitten om ‘s morgens voor dag en dauw al te gaan trainen, zoals bij andere clubs wel gebeurd. Wel kunnen ze op de zaterdag gaan trainen zolang ze geen wedstrijden mogen spelen.