CORONA-UPDATE 24 FEBRUARI 2021

Geen herstart competities Ezinge 1 en 2.

Het kabinet heeft besloten dat de beperkingen voor de buitensporten niet voor alle leeftijden worden opgeheven per begin maart. Daarom heeft de KNVB nu besloten dat bij de categorie A senioren, waarin het 1e team van Ezinge voetbalt, de competitie niet meer wordt hervat. Voor de categorie B senioren, waar het 2e team in speelt, had de KNVB dit al eerder besloten.

Ze willen nu verder met de KNVB Regio Cup: regionale competities zonder promotie of degradatie. Maar dat kan uiteraard pas als de coronamaatregelen dat ook toestaan. De indeling voor het seizoen 2021-2022 wordt nu gebaseerd op de indeling van het huidige seizoen.

Weer normaal trainen voor senioren tot leeftijd van 27 jaar

Vanaf 3 maart a.s. wordt de leeftijdsgrens om ‘normaal’ te mogen trainen opgeschoven van 18 naar 27 jaar. Dus in teamverband zonder de beperking van 1,5 m afstand houden. Onderlinge wedstrijden zijn toegestaan. Voor de vv Ezinge komen een kleine 20 leden hiervoor in aanmerking. We gaan nu in overleg met de spelers en trainer hoe we hier invulling aan kunnen geven. Vanwege de avondklok van 21.00u en de beperkte beschikbaarheid van veld 2 om op te trainen, vraagt dit wat flexibiliteit. De kantine en kleedkamers blijven overigens dicht.