Snoei- en zaagdag 20 februari 2021

Op zaterdag 20 februari jl. heeft een groep vrijwilligers enkele bomen achter de kantine omgezaagd of flink gesnoeid. We troffen het bijzonder met het weer. Een lekker zonnetje en bijna geen wind.  Heerlijk voetbalweer kortom. De trainende jeugd genoot er zichtbaar van. We trapten af met een kop koffie of thee en toen iedereen er was, gingen we aan de slag. Uiteraard hebben we ons zoveel mogelijk aan de coronaregels gehouden. Vader en zoon Pettinga kwamen met een hoog-werker en een kraan. Hierdoor kon de klus grotendeels in één dag geklaard worden. Maar goed dat ze geen last van hoogtevrees hebben.

Tussen de middag had Dina gezorgd voor belegde broodjes en een warme gehaktbal. Die gingen er goed in gezeten onder de nieuwe terrasoverkapping.

Deze snoei- en zaagactie was zeer wenselijk om de opbrengst van de ruim 20 zonnepanelen op het kantinedak te vergroten. We hebben hierover van te voren overlegd met de gemeente Westerkwartier, als eigenaar van de bomen. De takken zullen we op een later moment versnipperen. Die snippers worden weer gebruikt op het sportpark. Het dikkere hout is deels al afgevoerd. Een andere deel moet nog in stukken worden gezaagd. Door het gebruik van de kraan zijn in het ‘binnendoor-paadje’ achter de kantine op enkele plaatsen wat sporen ontstaan. Die zullen we eerdaags nog egaliseren. Verder gaan we enkele bomen die aan de kanaalskant naast de kantine staan, nog verder inkorten of weghalen. De takken zijn daar al afgehaald.

We bedanken alle vrijwilligers voor het meehelpen en in het bijzonder Simon voor het in goede banen leiden van de dag, vader en zoon Pettinga voor hun werk op grote hoogte en Dina voor de heerlijke lunch.