Sterren in Gambia stralen in vv Ezinge shirts

In 2017 gingen de ouders van eerste elftal speler Ricardo de Wit met vakantie naar Gambia in west Afrika. Ze maakten kennis en raakten bevriend met de lokale bevolking. Geraakt door de grote armoede die ze daar aantroffen besloten ze bij thuiskomst dat ze iets wilden terugdoen om de mensen daar te helpen.

Na wat zoekwerk op Internet kwamen ze in contact met een stichting die een aantal keren per jaar containers naar Gambia verscheepte. Deze containers waren gevuld met kleding, voedsel, schoolspullen, oude elektronica en dergelijke. Daarbij is er ook de mogelijkheid om pakketten te versturen aan bepaalde personen of instellingen.

Een van de vrienden die ze daar hadden ontmoet vertelde dat hij coach was van een lokaal voetbalteam. Toen Ricardo tijdens de Algemene Leden Vergadering van onze club vernam dat er niets meer gedaan werd met de oude tenues (omdat teams met een andere sponsornaam spelen bv.) was het idee geboren om deze man en zijn team te helpen met oude kleding van de VVE.

Het team op de foto dat nu in onze oude kleding speelt heet ‘Young Stars’ en is afkomstig uit Serrekunda, een stad aan de Atlantische kust in het westen van het land. We hopen dat deze sterren nog lang zullen stralen en misschien dat er een van hen ooit nog eens beroemd mag worden.