Spannende wedstrijd van JO13 tegen koploper Kloosterburen

Een wedstrijd in een schoolvakantie is altijd wat improviseren. Een paar spelers op vakantie, eentje ziek, de ene teamleider voor zijn werk naar de USA en de andere stond ingeroosterd als scheidsrechter. Vandaar dat er gevraagd werd welke ouder als invalleider langs het veld wilde staan bij de wedstrijd tegen koploper Kloosterburen.

Ik melde me aan en zo stond ik om 9.00 uur de jongens welkom te heten in de kleedkamer. We waren, met de nodige aanvullingen, met 9 spelers zodat we zelfs over een wissel beschikten.

Omdat het eerder op de ochtend al behoorlijk geregend had en er donkere luchten rond het sportpark hingen, had ik voor de wisselspeler en mezelf een paraplu meegenomen. Je weet maar nooit….

Ezinge ging goed van start en Matteo scoorde al snel de 1-0. Kloosterburen is niet voor niets de koploper in de competitie want die voorsprong bleef niet lang in stand.  Voor we er erg in hadden keken we aan tegen een 1-2 achterstand.  Toen kwam Abe op stoom. Volgens zijn moeder zat het geheim in de cruesli die hij ‘s morgens vroeg had gegeten. Abe wist, na goed samenspel, met 2 mooie doelpunten de ruststand op 3-2 te brengen.

De rust kwam op een goed moment, tijdens de ranja in de kleedkamer regende het en toen de 2e helft begon klaarde het weer op.

Na rust vergrootte Thomas de voorsprong van Ezinge met 2 goals naar 5-3.  Maar Kloosterburen gaf niet op en kwam weer terug tot 5-5.  Het publiek was inmiddels ook weer opgewarmd in de kantine en moedigde de teams weer aan langs de lijn.

Na een overtreding kregen de gasten de kans om op voorsprong te komen. De penalty werd echter knap gekeerd door keeper Tim.  Ezinge kwam zelfs nog op een 6-5 voorsprong door een ongelukkige eigen goal van een speler van Kloosterburen.

Ondanks een aantal goede en mooi uitgespeelde kansen lukte het Ezinge niet om de voorsprong vast te houden en was het uiteindelijk Kloosterburen die met de punten terug naar huis ging. De einduitslag was 6-7.

Ezinge onder 13 speelde deze ochtend goed samen en kon lang weerstand bieden aan de koploper !  Ga zo door jongens ! Volgende week ben ik weer bij, dan als aandachtige toeschouwer/vader.