De comeback 2.0

Het was een koude bewolkte zaterdagmiddag in november toen de Kelderklassekraker Middelstum 4 tegen Ezinge 3 op het programma stond. De wedstrijd stond onder leiding van de 70-jarige scheidsrechter S. Bolt, wat mij betreft is dit een leeftijd om te stoppen met het fluiten van wedstrijden en een bril aan te schaffen. De wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld van v.v. Middelstum.

Inmiddels is het 14:30 en is het tijd om te beginnen met de wedstrijd. We beginnen met Eppo op doel, Steven en Remco op de backposities, Michel en Sander als centraal duo, centraal op het middenveld staan Edward met de punt naar achter en Hedzer met de punt naar voren, om het middenveld af te maken op de flanken Maarten en Ruben en als dodelijk duo in de spits Bram en Denis.

De wedstrijd begint met niet al te veel publiek met wat kleine kansjes van beide kanten. Na ruim 5 minuten komt Middelstum eruit met 3 man, na een 1-2tje aan de linkerkant van de 16 van Ezinge besluit een speler van Middelstum naar de grond te gaan en krijgt een penalty mee. De speler schiet hard in de linkerhoek en Eppo gaat de verkeerde hoek in. 7e minuut 1-0 voor Middelstum.

Na een paar goede combinaties aan de rechterkant tussen Remco en Ruben komt er een voorzet van Remco die wordt weggewerkt door een verdediger van Middelstum. Tegen de 15e minuut krijgt Middelstum een corner. Deze wordt in een chaos in het 16 meter gebied van Ezinge meegenomen met de hand door een speler van Middelstum en wordt in het doel geschoten, dit moment wordt over het hoofd gezien door de scheidsrechter en dus staat het 2-0 voor Middelstum in de 15e minuut. Ondertussen wordt het een stuk frisser in Middelstum en hebben beide teams wat kansen over en weer. Tegen de 33e minuut scoort een speler van Middelstum de 3-0 uit buitenspelpositie en op appèl van de grensrechter wordt de goal terecht afgekeurd.

In de 37e minuut komt Ivar erin voor Denis. Vlak na dit moment komt een speler van Middelstum erdoorheen na een moment van onoplettendheid in de defensie van Ezinge. Eppo verricht een zeer knappe redding in een 1 op 1 kans waarna er een overtreding wordt gemaakt op Hedzer waarna er gescoord wordt door Middelstum. Door een goed optreden van onze vlaggenist Mais die de scheidsrechter erop attendeert dat er een overtreding begaan werd en dus werd het doelpunt afgekeurd. Na goed samenspel van Ezinge tussen Maarten en Edward komt de bal bij Bram terecht die schiet op het doel maar dit schot wordt geblokt.

Inmiddels is het de 39e minuut en er wordt overduidelijk hands gemaakt door een verdediger van Middelstum in eigen 16 maar dit voorval wordt compleet genegeerd door de overduidelijk thuisfluitende scheidsrechter. Na een goed samenspel tussen Ruben en Remco over de rechterflank waarna een goede voorzet van Remco de bal te zacht ingekopt door Hedzer en kan deze gepakt worden door de keeper. Een paar momenten later volgt er na goed samenspel tussen Maarten en Edward een schietkans voor Edward die de bal plaatst in de rechterhoek maar deze wordt gepakt door de keeper.

In de rust is het tijd voor een motiverende toespraak van Coach dat het echt mogelijk is om een punt mee te nemen naar huis. In de rust komt Frank erin op rechtsmid voor Ruben.
Inmiddels is de tweede helft begonnen en er ontstaat na een paar minuten een kans voor Middelstum over de rechterkant maar na goed verdedigend werk van Steven komt er een corner van Middelstum die naast wordt gekopt. Na een goede dieptebal van Maarten maakt Ivar de loopactie en tikt de bal over de keeper heen tegen de onderkant van de lat en wordt onterecht afgevlagd voor buitenspel. Tegen de 55e minuut voetbalt Ezinge goed met een paar goede combinaties en dan wordt Bram de diepte ingestuurd door een geweldige bal van Maarten en Bram schiet deze 1 op 1 kans rustig en beheerst langs de keeper. 2-1.

Na zijn goal krijgt Bram een publiekswissel en wordt vervangen door Denis. Na dit moment wordt het spel van beide kanten weer wat rustiger met wat kleine kansjes van beide kanten. Dan in de 66e minuut is het moment waar velen op gewacht hadden, na veel blessureleed is het tijd voor de rentree van Mais die in het veld komt voor Edward. Dan komt tijdens een duel om de bal Frank en zijn tegenstanders tegelijk op de bal inglijden waar de tegenstander met gestrekt been inkomt. De tegenstander raakt Frank hard maar deze vindt dat Frank te hard inkomt en geeft hem een duw op de grond en hem de huid vol scheldt. De thuisfluitende scheids geeft natuurlijk een vrije trap tegen Frank.

In de 73e minuut wordt Ivar linksback en gaat Steven naar de spitspositie. Niet lang na dit moment wordt Hedzer gewisseld voor Bram. In de 75e minuut wordt Bram diep gestuurd waar de bal erg hard is en probeert om de keeper heen te gaan maar de bal wordt net voor zijn voeten weggehaald. Na een overtreding op het middenveld neemt Ivar de vrije trap die verlengt wordt door Denis deze bal gaat net naast het doel. In de 83e minuut maakt Bram zijn 2e doelpunt van de middag na weer een diepe bal. Na dit doelpunt zijn er nog verschillende kansen op de 2-3 voor Ezinge door een schot van Steven die gepakt wordt door de keeper en een schot van Ivar dat net over het doel heen gaat.

En dan in de 89e minuut komt er een aanval van Middelstum als ze rond die 16 komen stappen de verdedigers van Ezinge niet uit en wordt het zicht van Egbert gedeeltelijk geblokkeerd waardoor hij het schot te laat aan ziet komen en wordt het 3-2.

Gezien het spel van de 2e helft is de nederlaag onterecht en hadden we minimaal een punt verdiend in Middelstum.

Ivar