Inhaalwedstrijd JO17-1 tegen de Lauwers JO17-1

Afgelopen woensdagavond speelde Ezinge JO17-1 in Feerwerd de inhaalwedstrijd tegen De Lauwers JO17-1. Voor de meeste spelers was het hun 1e wedstrijd bij kunstlicht. Jarno en Tijsse konden er niet bij zijn, maar de andere 14 spelers waren er wel. Het was prima voetbalweer: het was droog, windstil en de temperatuur rond de 10 graden Celsius. Er stonden flink wat ouders langs de lijn te kijken toen scheidsrechter Marc Zijlema rond 19.30u voor de aftrap floot. Het spel ging op en neer. Aan Ezinger kant kwamen veel passes niet goed aan. Zelden kwam het tot een goede aanvalsopbouw. Wel mocht Gijs in de 1e helft 2 strafschoppen nemen en hij benutte ze allebei. Maar de Lauwers wist in die 40 minuten 4x te scoren. Ruststand dus 2-4. Tijd voor warme thee en een peptalk in de kleedkamers en voor de toeschouwers koffie/thee in de kantine. Maar ook na de rust waren de bezoekers de betere ploeg. Ze scoorden nog 3x. Robert scoorde weer een supergoal na een geweldige sprint met de bal aan de voet. Eindstand 3-7. Al met al een sportieve wedstrijd die terecht werd verloren. Op naar de derby zaterdag a.s. uit tegen OKVC JO17-1.