Ezinge JO17-1 verliest met 4-2 van HFC’15 JO17-4

Zaterdag 4 november jl. speelde Ezinge JO17-1 de lastige uitwedstrijd tegen HFC’15 JO17-4. Gijs en Jarno konden er niet bij zijn. We moesten, net als vorig jaar, spelen op het ‘oude’ kunstgrasveld met heel veel zwarte korrels. Op de foto is dit goed te zien. Het weer was niet geweldig, het miezerde en soms regende het zelfs stevig. We begonnen bijna 10 minuten later omdat er nog andere jeugdteams speelden. Vrij snel kwamen met 1-0 achter door een snelle aanval door het midden. Wij hadden het beste van het spel, maar zij scoorden de 2-0. Wat later scoorde Steven met een schotje de 2-1, een lucky goal door een fout van hun keeper. Maar voor rust maakten zij de 3-1 uit een vrije trap buiten de 16 meter, midden voor de goal. De muur stond niet goed genoeg.

Na de rust probeerden we, met wat omzettingen, meer druk te zetten en dat lukte soms ook aardig. Maar scoren was een andere zaak. Steven schoot een paar keer op doel, maar de keeper stond steeds goed. Zij hadden er minder moeite mee en maakten de 4-1. Het slotakkoord was gelukkig voor ons: Ivar tikte binnen na een mooie strakke assist van Robert. De wedstrijd eindigde dus in een 4-2 nederlaag, waardoor we op 3 punten blijven staan.

Na de wedstrijd viel het mij pas op dat er deze keer alleen vaders waren komen kijken, inclusief Hedzer en mijzelf. Meestal staan er nl. ook moeders langs de lijn.