Derde stijgt door zege in Hoogkerk naar middenmoot

16 december 2017:
Op de laatste ‘reguliere competitiedag’ van 2017 mocht Ezinge 3 na meer dan een maand niet in actie te zijn geweest toch nog even in actie komen voor de uitwedstrijd op kunstgras bij HFC ’15 4. Bijna niemand geloofde de dagen er voorafgaand in vanwege de ervaringen van voorgaande weken met wedstrijden die soms op het laatste moment niet doorgingen, maar deze keer ging het echt gebeuren. Dat mocht ook wel, we hadden voor de stand slechts 4 wedstrijden officieel in het klassement opgenomen, sommige teams hadden al het dubbele gespeeld!

Vanwege het niet doorgaan van de wedstrijden van Ezinge 2 en JO17 (voorheen B) hadden we een aardige selectie voor deze wedstrijd.  Vanwege de ‘normaal’ aanwezige strijders ontbraken alleen Jasper, Jan Henk (eerste) en Julius (schoolverplichtingen).  We kozen voor ervaring (Peter E, Hedzer) en jong talent (Steven, Jacco) om met 14 man naar Hoogkerk te vertrekken. Aanvankelijk was Wilfred daar ook onderdeel van, maar hij was thuis even stevig getackeld door een van de trapreden in zijn woning waardoor hij toch onvoldoende fit was.

Lichtpuntjes: de terugkeer op de velden van Daan die na ca. 1½ jaar afwezigheid bij ons aansloot en de weer teruggekeerde ‘Canadees’ Remco die weken moest wachten tot er weer eens een wedstrijd doorging. De keuze voor de keeper is elke keer een probleem, zo ook deze wedstrijd. Vanwege de aanwezigheid van voldoende alternatieven stond aanvoerder/laatste man Sander tussen de palen. ‘Eisco’ nam zijn plaats in de achterste vier over, voor de rest zie de graphic met de opstelling.

De wedstrijd bleek veel eenvoudiger dan verwacht. De tegenstander maakte het ons niet echt moeilijk en een van de eerste mogelijkheden voor ons werd door Daan direct vanaf de ‘rand 16’ met een prachtige boogbal benut.  Nadat Julian zijn eerste kans door de keeper zag gekeerd was het Bram die binnen het kwartier VVE 3 op 0-2 bracht door een steekballetje van Daan keurig in de hoek te leggen.

Stoere keepers houden de bal altijd slechts met een hand vast 🙂
Er volgden vele kansen/mogelijkheden (oa Julian, Frank, Maarten, Denis en Daan) voor ons. Onder toezicht van supporter Marcel liet Daan even zien het voetballen nog niet verleerd te zijn en maakte na een half uur de 0-3.

Vreugde na de 0-3 van Daan

Opvallend wapenfeit was nog een lange solo van John die helemaal vanaf eigen helft tot in de 16 van HFC kwam en zijn inzet door de keeper zag gekeerd. De wat oudere lezers herinneren zich misschien nog wel de befaamde rushes van ‘Thedo the Tank’ die dat in het laatst van de vorige eeuw ook wel eens deed. Hoewel er geen uiterlijke gelijkenissen zijn deed het daar nog het meest aan denken.

Na de thee werd er gewisseld: Hedzer als experimentje in de spits (gokkend op zijn kopkracht) voor Bram en Jacco die Steven afloste. Het leek wel een kopie van de start van de eerste helft want binnen 5 minuten hadden we al twee keer gescoord. Eerst werd een voorzet van Frank perfect binnen geknikt door Julian met het hoofd en dankzij wat Hoogkerker hulp (een verdediger werkte slecht weg en via de neus van zijn teamgenoot verdween de bal in het doel) werd het 0-5!

De kopbal van Julian voor 0-4 (Frank), Hedzer kan nog net bukken..
Het thuisfront (dat zoveel mogelijk via WhatsApp op de hoogte werd gehouden van de tussenstand) begon al ’10 10 10’ te scanderen. Als dat er ooit eens in had gezeten dan was het deze keer wel geweest. Maar we hebben allemaal wel van die wedstrijden meegemaakt waar het even ‘te gemakkelijk’ ging. Dat gebeurde tegen HFC ook. Er werd minder nauwkeurig gespeeld, minder hard gewerkt, minder goed verdedigd, ga zo maar door. Laat ik ook even toegeven dat (om iedereen gelijke veel speeltijd te geven), het vele wisselen misschien ook niet bevorderlijk was. Kortom keeper Sander mocht helaas niet de zo gewenste nul houden, want HFC kwam uiteindelijk zelfs terug tot 3-5.

Hedzer die hier bijna de 6e maakte

Door dit resultaat stegen we van de 11e naar de 7e plaats en staan mooi in de middenmoot, zeker als je bedenkt dat we op de rest nogal wat in te halen hebben. Voor 2018 moet een plaats in het linker rijtje zeker het realistische doel zijn en wie weet wel wat meer.

Ezinge 3 wenst iedereen een fijne kerst/jaarwisseling en een voorspoedig 2018 met vele sportieve hoogtepunten!