3-11-2018 ‘de comeback’

Op een mooie frisse zonnige zaterdagmiddag in november stond de pot Ezinge 2 – Meedhuizen 2 op het programma. na een zeer indrukwekkende warming-up van Eric Holman mocht hij terug de kleedkamer om zich om te kleden omdat er te weinig ruimte was op het wedstrijdformulier volgens die k#%coach.

We begonnen de wedstrijd in een stabiele 4-5-1 opstelling met Egbert in de goal, een ijzersterke verdediging met Douwe, John, Denny en David met daarvoor Eisen en Edward als verdedigende middenvelders, Denis op 10, Steven en Ivar op de vleugels en onze Goaltjesdief bram als eenzame spitta. We hadden een bank vol talent met Wilfred, Remco, Michel, Kooi en Ruben.

We begonnen de wedstrijd matig en na de 2e minuut stond de 0-1 al op het scorebord en om het nog erger te maken stond het na 10 minuten 0-3. Iedereen dacht dat het over was maar dat bleek anders te zijn. In de 22e minuut maakte Denis op prachtige wijze de 1-3 na een nagenoeg perfecte doorkopbal van Steven.

Daarna kregen we meer kansen en kun je bijna zeggen dat we de betere ploeg waren. In de 35e minuut keken we op vanaf de bank en zagen we een speler van Meedhuizen klaarstaan om een penalty te nemen. Op dat moment zag ik de droom van de comeback uit Wilfred z’n ogen verdwijnen. Maar we werden gered de penaltynemer zat met zijn hoofd bij al bij het lekker koude pilsje van Dina en legde de bal over het doel. We waren gered en de hoop was er nog.  Langs de kant hoorden we later van Kooi hoe de overtreding ging die de penal veroorzaakte (het was iets met voor een trein staan en niet kunnen stoppen ofzo). Ik hoorde ook opmerkingen over dat de scheidsrechter de VAR negeerde en het eigenlijk niet een penalty was. Op de bank werd veel gesproken over wat voor tactische meesterzetten er in de rust zouden worden gemaakt.

Na het lekkere theetje in kleedkamer 3 staat iedereen weer fris en fruitig op het veld. Nu ik dit schrijf zie ik net 2 zeer fraaie vrouwtjes langslopen dus de kans is zeer aanwezig dat het verslag van de 2e helft een stuk minder wordt. We beginnen de 2e helft met 3 nieuwe gezichten: Michel komt voor Denny,  Ruben voor Bram en Kooi voor Edward.

De 2e helft begint hard met een goed harde overtreding van Douwe. Na 2 minuten in de 2e helft lopen de vrouwtjes weer weg dus het wordt weer een saaie helft. In de  53e minuut komen de vrouwtjes weer terug. Ze weten niet helemaal wat ze willen maar worden steeds weer terug getrokken naar mij ? oh ze hebben het frisjes en staan dus aan de overkant in het zonnetje. Michel is er goed mee bezig en Ivar doet ook verdedigend zijn taak zeer wel.

We leven op als in minuut 60 Wilfred wordt weggeschopt om te gaan warmlopen om straks te worden ingebracht als tank. Denny zit hier naast me een bal hoog te houden die nog in de ballenzak zit. Minuut 63 wordt Ivar gewisseld voor Remco. Hier naast het veld gebeuren de leukste dingen van de middag, Denny ziet dat Douwe leeg is en dat Wilfred vol is, leuke grapjes langs de kant. Ik sta hier langs de kant Douwe Drijfhout te interviewen het enige wat eruit komt is dat hij dichtbij de dood is en dat hij het een kut pot vond, het was zo erg dat hij het zelfs spelde:  K.U.T!

Minuut 22: Do-It komt aanlopen met zijn nieuwste scharrel dus ben zeer benieuwd wat hij heeft mee gebracht.  Nummer 11 van Meedhuizen wordt aangesproken door de scheidsrechter voor een overtreding die niet echt terecht was, Remco verneukte hem gewoon. Het is een beetje een dooie pot. Na 75 minuten komt onze goalgetter het veld weer in en is Steven de dupe die eruit gaat. In de 79e minuut word de 1-4 binnen geknikt: de droom is over.

in de 83e minuut kwam er een publiekswissel John ging eruit en Denny er weer in. Er kwam een lange bal vanaf het middenveld hij stuiterde 1 keer voor een Ezinge verdediger en die kopt er frontaal onderdoor toen kwam de spitta van Meedhuizen 1 op 1 en legde hem koelbloedig in de rechterhoek.

We hebben een keer de volle 90 minuten gespeeld met zelfs een minuut blessure tijd. Na de wedstrijd kregen we een zakje snoep en een beker ranja in de kantine.